Hlavní navigace

Staneme se reklamními nosiči?

7. 6. 2010

Sdílet

FEJETON – Mnozí z nás jsou olepeni značkovým oblečením, za které navíc sami draze platí. Nemělo by to být naopak, neměli bychom my dostávat peníze za to, že chodíme v bundách s logem?

Možná jste si toho také všimli, asi před čtyřmi roky se mezi populací šik slečen rozmnožil zajímavý fenomén. Byla jím opravdu hnusná bílá čepice s bambulí. Přesně taková, jakou prodávají trhovci přibližně za padesát korun. Jediným rozdílem byl černě vyšitý název jednoho známého a „prestižního“ časopisu pro mladé nezávislé ženy. Magazínu, který radí čtenářkám, jak se oblékat, jak správně žít, kam chodit za kulturou a jak si najít zazobaného a velmi potentního manžela.

Čtěte téma: Dva pohledy na ženské časopisy

Mohou ženu naučit vařit a starat se o to, aby v padesáti vypadala na třicet. To je ta příjemnější stránka věci. Drby a návody, jak utratit co nejvíc peněz, jsou už méně pozitivní.

Reklamní panenky

Pátrání po původu kulichů nebylo složité. V trafice prodávali zmíněný časopis tentokrát s opravdu kuriózní přílohou, lépe řečeno s příbalem. Díky tomuto číslu se čtenářky nenavoněly vzorkem značkového parfému, ani neprolisovaly reklamní diář.


Autor: Isifa.cz

Prostě si na hlavu narazily čepici a na veřejnosti prezentovaly, jaký tisk je zajímá. Od vydavatele geniální tah – k časopisu přibalí reklamního kulicha a získá určitý počet reklamních panenek pohybujících se na očích potenciálních nových čtenářek. Jen škoda, že není možno „reklamní objekty“ posílat na předem určená místa, například do butiků, prestižních kaváren a podobně. Když o tom tak přemýšlím, řekl bych, že tyto slečny a mladé paní stejně po knihovnách a studovnách nepobíhají. Prostě perfektně cílená kampaň.

Co mě udivuje nejvíce? Že si vždycky perfektně a podle poslední módy oblečené ženy jsou schopny na hlavu narazit takovou odpornost. K super kozačkám a elegantnímu kabátku bílého reklamního kulicha. Během dvou dnů jsem tenkrát viděl čtyři pyšné nositelky reklamní čepice. Nesundávaly si ji ani v metru a autobuse, odhaduji, že se v ní i sprchují. Je to koneckonců jejich věc, ale já jsem se jenom utvrdil v názoru, že čtenářky ženských časopisů to nemají v hlavě v pořádku. Ale teď to nemají v pořádku ani na hlavě, což je pro ně jistě horší.

Fórum: Musí být časopisy pro ženy nutně hloupé?

Opravdu tolik žen touží po obsahu, který jim předkládají tzv. ženské časopisy? Zapojte se do diskuse.

I muži mají své „čepice“


Autor: Agentura SXC

Proč jsem si na tuto „kauzu“ vzpomněl zrovna teď? Včera jsem totiž onu zmíněnou čepici zase po letech zahlédl. Byla ušmudlaná a opelichaná, jedním slovem hnusná. Ale její majitelce a nositelce to jednoznačně nevadilo, pyšnila se a zcela jistě si připadala jako hvězda, taková, o kterých se v dámských časopisech píše.

Abych byl genderově vyvážený, musím uznat, že muži nejsou jiní. Stejně jako ženy často sáhnou po reklamním oblečení, jsou ochotní dokonce za loga platit. Situace se zlepšuje, už není tolik „in“ mít logo přes půl hrudi. A to je dobře. Trochu jiným případem je samozřejmě stav, kdy „reklamní nosič“ obléká logo z vlastního přesvědčení, tam bychom měli přivřít obě oči, jde spíš o vyjádření osobního názoru a postoje.

Vadí vám výrazná loga výrobce na oblečení a doplňcích?

Čtěte téma: Džíny z Túzu

V případě amerických modráků nešlo zdaleka jenom o módu. Kalhoty s vůní svobody, revolty a dobrodružství musela většina potupně pořizovat v komunistickém Tuzexu.

Doba, kdy nám budou výrobci platit za to, že nosíme jejich loga, asi nikdy nepřijde. A možná je to škoda, protože jsme národem milovníků značek a mnozí z nás by si takto jistě rádi přivydělávali.

Zatím nosíme reklamy zdarma, z čehož mají výrobci oblečení a dalších produktů jistě nesmírnou radost. Mají skvělý plán, seženou si miliony reklamních nosičů, kteří jim ještě zaplatí za to, že mohou nosit jejich logo. Někdy se mi zdá, že marketingoví manažeři to mají až moc jednoduché…

Čtěte téma: Britové zakázali reklamu na Actimel. Je to jen běžný jogurt

Spojené království dbá na pravdivost reklam, výrobce musí prokázat svá tvrzení.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je kromě jiného internetový publicista, více informací najdete v jeho profilu na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).