Hlavní navigace

Kofila vymění tradičního mouřenína

9. 3. 2017

Sdílet

 Autor: Nestlé
Čokoládová tyčinka Kofila se po celou dobu své více než devadesátileté existence může chlubit prakticky nezměněnou recepturou a známým žlutým obalem s postavou mouřenína. To se teď změní – ale jen na krátko.

Kofila, známá čokoládová tyčinka s mouřenínem na obalu, má přes devadesát let trvající tradici. Tyčinka z mléčné čokolády s kávovou náplní vznikla v roce 1923 pod značkou čokoládoven Orion, aktuálně se vyrábí v závodě Zora Olomouc.

Po celou dobu své existence se může chlubit prakticky nezměněnou recepturou; v roce 2013 ke klasické Kofile přibyla ještě tyčinka Kofila Latte, která je obohacena o kousky rozpustné kávy.

Kromě receptury se Kofila drží také tradičního vzhledu. Typicky žlutý obal s mouřenínem popíjejícím šálek kávy navrhl před více než devadesáti lety tehdy ještě neznámý a teprve dvacetiletý Zdeněk Rykr, který je mimo jiné také autor modré hvězdy čokoládovny Orion. Mladý nadějný malíř byl do továrny přijat v roce 1921, aby se postaral o vizuální podobu všech čokolád i výrobního závodu. Jednou z prvních čokoládových tyčinek s rukopisem Zdeňka Rykra byla právě Kofila, ale známé jsou například také obaly ledových kaštanů či tyčinky Milena a mnoho dalších. V obalu podle Rykrova návrhu s minimálními úpravami můžeme Kofilu vídat dodnes a výrobce, společnost Nestlé, na tom prý neplánuje nic měnit.

Výjimkou je nyní speciální limitovaná edice, která na krátké období nahradí standardní obal. Nové obaly od čtyř grafiků a ilustrátorů z České republiky a Slovenska vzešly ze soutěže pořádané vloni v létě. Vítězné návrhy obalů jsou dílem Kateřiny Kynclové, Markéty Michálkové, Lukáše Tomka (Tomski&Polanski) a Jána Vajsábela.

„Tradiční česká čokoládovna Orion stála u základů reklamní grafiky díky spolupráci s vystudovaným kunsthistorikem, umělcem a ‚černým svědomím avantgardy‘ Zdenkem Rykrem. Ten stojí za její hvězdou i symbolem tyčinky Kofila: v kávě si libujícím mouřenínem. Společnost s více než stoletou historií navazuje na prvorepublikovou spolupráci a vyhlásila soutěž pro grafické designéry na nový obal této čokoládové tyčinky s kávovou příchutí, který vyjde ve speciální limitované edici,“ uvádí majitel čokoládovny, společnost Nestlé.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).