Hlavní navigace

Jihokorejští cyklisté se mohou těšit na bláznivé cyklotrasy

12. 4. 2010

Sdílet

Chodníky, které jsou současně cyklotrasou. Červený pruh, určující kudy má cyklista jet po rušné silnici, náhle skončí a ty si, cyklisto, poraď! Něco podobného se chystá v Soulu. Dopravní experti z jihokorejského města se totiž přijeli seznámit s řešením cyklistické dopravy v Praze a chtějí se jí inspirovat. S korejskou delegací diskutoval předseda komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu a náruživý cyklista Pavel Polák. Korejští hosté si vybrali Prahu jako vzor cyklistické…

Chodníky, které jsou současně cyklotrasou. Červený pruh, určující kudy má cyklista jet po rušné silnici, náhle skončí a ty si, cyklisto, poraď! Něco podobného se chystá v Soulu.

Dopravní experti z jihokorejského města se totiž přijeli seznámit s řešením cyklistické dopravy v Praze a chtějí se jí inspirovat. S korejskou delegací diskutoval předseda komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu a náruživý cyklista Pavel Polák. Korejští hosté si vybrali Prahu jako vzor cyklistické infrastruktury a zařadili návštěvu české metropole do své vzdělávací cesty po Evropě.

Odborníci z korejského Ministerstva veřejné správy a bezpečnosti (Ministry of Public Administration and Security), z korejských univerzit a významných konzultačních firem se zajímali o rozvoj cyklistické infrastruktury v Praze a následnou možnou aplikaci na podmínky měst v Jižní Koreji, zejména v hlavním městě Soulu.

Asijské experty zajímaly veškeré fenomény dopravních opatření pro cyklistickou dopravu v Praze. Zvláště pak podrobnosti o jízdních pruzích pro cyklisty a bus-cyklo-taxi pruhy na pražských komunikacích. Pozornost byla věnována i české legislativě v oblasti dopravy.

Z diskuse vyplynulo, že náklady na budování cyklostezek jsou v Praze i v Soulu srovnatelné. Pokud jde o využívání jízdního kola, v Praze jezdí pravidelně na kole zhruba 3 procenta obyvatel, podle informací korejských hostů je to v Soulu přibližně 1,5 procenta obyvatel.

Škoda jen, že si jihokorejští odborníci také nepopovídali s pražskými cyklisty.

Zdroj: Informační server pražské radnice

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Všeobecné dotazy, připomínky a tipy směřujte na adresu redakce@vitalia.cz.

Tiskové zprávy zasílejte na e-mail press@vitalia.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).